Selasa, September 15

baju kotak-kotak belang kuning separa jingga. ah sudah silap. patutnya baju belang-belang kotak jingga separa kuning.

hari ni aku rase tenang sedikit, ye. setenang angin sepoi-sepoi bahasa klasik di luar bilik ku, di temani siulan-siulan manje burung kelicap di atas pokok kelape seperti meminta-minta di lastik oleh ku. kau beruntung wahai burung kelicap, aku tiada lastik untuk melastik dirimu itu.

walaupon tenang, aku sedikit keciwa. ye, keciwa sebab terlajak bangun hari ini. menyebabkan diriku miss kelas hydrology dan teori struktur ku. ah, tidak mengapa. kerna minggu ini merupakan minggu budak-budak berada di dalam mood atau suasana hari raya. aku saspek lecturer pon sebenarnye tidak mahu mengajar. kalo mengajar pon, ape yg di ajar adelah subjek-subjek kueh yang perlu di buat, tak pon ajar cara-cara kacau kueh dodol. paling kuat pon die ajar teknik-teknik solat hari raye.

dan, ye. pagi ini aku rase pikiran ku bebas dari objek-objek tajam mahupon wayar-wayar yang berselit selirat di benak otak ku, yang memberikan kebebasan mutlak untuk gas-gas oxygen menari-nari di dalam rongga-ronga kepala ku. hatta menyebabkn sistem saraf ku pantas memberi impulse ke anggota-anggota badan ku supaya membuke laptop kesayangan ku ini.

ku lihat jam di laptop menunjukkan 12 tengah hari. Oh! dota seround dulu!

p/s: terima kasih kerana menenangkan aku.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kau sudah tenag? aku kah yang membantu? wahaha

oi, gg mari!

Shahrul Tanaka berkata...

syaitan!

Acid berkata...

Jigsaw> agak la..hehe
lol..tenet aku laju pule?
mane lepas dowh..

Lionel> Jean! a.k.a JiN!