Selasa, Ogos 16

salam ramadhan dari antartika

gambar kenangan gua dan anak pertama.


salam and wassup?


gua di sini ingin mengucapkan selamat menghabiskan ibadah puase buat lu orang semua. gua dapat tawu yang lu orang cuma puase 30 hari je kan?


dengan in gua isytiharkan yang gua lagi power dari lu. gua puasa 4 bulan beb! weyh bukan 40 hari tau! 4 bulan! sape yang buta sejarah cube kire 4 bulan ade brape hari!


dan gua lagi gagah dari lu orang. sebab gua mane ade sahur tiap-tiap hari! straight 4 bulan baru gua berbuka dengan isteri tercinta.


jadi di kesempatan ini. gua ingin mengucapkan salam aidilfitri la kepada sahabat baik gua jalak lenteng, ayam daging kampung pisang dua batang yang kini kabornye tengah menunggu mase untuk di jadikan rendang ayam.


tidak lupa juga pesanan gua kepada beliau, jangan bermain mercun bola. nanti putus jari! oh. by the way, gua sekarang tengah berpuase untuk anak kedua gua. lagi 2 bulan insyaallah dia lahir.


akhir kate, gua akhiri surat gua dengan serangkap pantun.



pagi-pagi menangkap sotong,
sotong ditangkap di pasar borong,
mintak mak kueh sepotong,
saya mahu makan kerna perot kosong.



salam sayang,
pengu-in the house 




p/s: dan sangat bertuah la kamu dijadikan sebagai manusia dari dijadikan penguin. - tok imam kampung

7 ulasan:

syasya berkata...

hehe kesiannye..selamat berpuasa di antartika..kim salam kat penguin comel itu..

wann afzan berkata...

kau dah kehabisan idea kan acid? hahahaha

Acid berkata...

@syasya
yang mane satu penguin comel tu?

@wann
err..kalo aku dah habis idea. aku tak tulis entri pjg2 mcm ni. cukup 2 baris je.

cth:
selamat berpuase.
-dari:encik penguin

kan kan?

wann afzan berkata...

ni mane kau kutip fakta 4 bulan ni?

Acid berkata...

heh. xde la kutip sangat. tok imam aku cakap 6 bulan. aku search gugel. die ckp 2 bulan. so aku buat konklusi

6 - 2 = 4.

jadik. 4 bulan adelah waktu yg afdal.

A retarded kitty berkata...

agak-agak daging penguin sedap tak buat rendang?

Acid berkata...

err..bergantung la. kalo penguin daging mungkin sedap! penguin hutan liat sikit dagingnye.