Rabu, Disember 22

kejutan memang boleh membuatkan orang terkejut. tapi itu bagi orang yang tak bersedia.

oh. hari ini memang meriah. berjaye menghabiskan mase selame dua jam bernyanyi riang. tak lupa juga, menghabiskan mase hampir sejam mengurat gadis petronas. hidup memang penuh kejutan!



oh. aku baru je terkejut. sepupu pupu aku (mungkin boleh dikatakan dua pupu). selamat melangsungkan pertunangan nye. sungguh meriah jadi orang pompuan yek? muda-muda dah boleh orang masuk meminang. 



eh? bukan lelaki pon boleh ke?



oh. aku mahu uji kalian! mari kita bermula dengan ujian kejutan ini!

kronag bloeh bcae ape ynag aku tluis ke? klaau tak bleoh, mkaynana torei uinervtisy ni tak bloeh pkaai lah. tpai klaau kronag bloeh bcae. mmenag snugugh aiajb!! mmeubatakn aku rsae nak tluis sruat cnita kat gdias mcaam ni. bloeh tak?



sumber: Brain Stuff . .  From Cambridge University.

Olny srmat poelpe can raed tihs. I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty  uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig  to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rgh it pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Amzanig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs psas it on  !!




p/s: People like being lied to. They just don't like finding out they've 
       been lied to. - Barney Stinson

4 ulasan:

Shahrul Tanaka Safeai berkata...

korag boleh baca apa yang aku tulis ke?kalau tak boleh maknanya teori universiti ni tak boleh pakai lah.tapi kalau korang boleh baca memang sungguh ajaib!! membuatkan aku rasa nak tulis surat cinta kat gadis macam ni..boleh tak?


mudah sangat siak!

mikhaelahmad berkata...

cilaka. kau ke yang ngorat? gagah je aku suruh kau pas no aku. demsyit.

::FAIZ FARISH:: berkata...

aku sangat tak kejutan

Acid berkata...

shahrul: rajin gile ko menaip??

mikhael: lebih kurang la tu. mengurat=dimengurat

faiz: bagus! aku takut orang2 yg bace terkejut. nampaknya anda tidak!