Khamis, April 28

john. kau biar betul?

diam tak diam. tinggal lagi 2 minggu je aku kat Utm ni. genap 4 tahun tempoh bermastautin kat sini dan boleh di anugerahkan sijil tamat belajor. yang menjadi persoalan. kemane aku nak pergi lepas ni?


berikut merupakan option list yang telah aku buat:

1. kerje!

ye, menjadi semua impian budak-budak civil engineer kat sini untuk grad dan terus terjun menjadi engineer sepenuh mase. tapi aku? haha. aku tak minat jadik engineer. di ulangi. TAK MINAT. hurh. ok. mungkin korang akan tanye. dah kau tak minat. so nape kau amik civil? jawapan mudah. dah ni je tawaran aku dapat. takkan aku nak tolak? so ape kerje yang aku nak buat pas ni? mungkin meniage. walaupon aku tak berape mahir. atau mungkin aku join jadik public mutual consultant. atau join MLM pakai spec hitam sebar iklan kat fesbook! high5!


2. sambung!

baru-baru ni. aku terima tawaran untuk sambung master. ok. family aku mmg 157% suruh aku sambung. sebab diorang tawu. kalo aku kerja. minat belajar tu sangat susah nak ade. tapi masalahnye sekarang aku rase macam dah penat sangat je belajar. 6 + 5 + 1 + 4 = 16. 16 tahun belajar! 16 tahun mengadap buku. ok. aku suke belajar ekceli. tapi aku tak suke periksa. atau ape-ape benda yang perlu aku lalui untuk uji tahap kepandaian atau memberi gred kat aku. tak boleh ke sistem kat malaysia ni just belajar takde periksa?


3. kawen.

ok. option ni satu ketika dulu ade. tapi malangnye sekarang dah out of dated. jadik kite boleh abaikan option ni.


4. tido.

option ni sesuai untuk orang-orang yang tak tido lagi dari semalam macam aku.


5. memikirkan option lain (jika ade)

kita sambung pikir len kali.



p/s: ready or not?



2 ulasan:

wann afzan™ berkata...

main hon!

Acid berkata...

betul! tu salah satu option yang patut aku masukkan!