Isnin, September 19

Kisah marzuki pengapit berkaliber:part 1

Marzuki seorang pengapit yang berkaliber. beliau telah ditugaskan untuk menjadi pengapit pengantin lelaki pada hari sabtu yang lepas. walaupun orang cakap siapa yang jadik pengapit lambat kawen. marzuki tak amik kesah sangat. bagi beliau, pengalaman menjadik pengapit mak saudara beliau haruslah tidak dipersiakan.



selepas subuh lagi marzuki telah bersedia. baju pengapit digosok rapi. kain samping yang sepadan dan canggih dicari. songkok berwarne hitam digosok dan dikilat. cume kasut. ye. memandangkan marzuki tidak mempunyai kasut yang berkaliber. jadik beliau hanye mengenakan selipar ke majlis persandingan itu.



pukul 8.30 pagi



marzuki memecut laju. berbekalkan kereta bmw kancil buatan tempatan. ternyata menjadikan perjalan marzuki cukup gagah. dengan sekelip mata sahaja marzuki tiba di perkarangan rumah pengantin. marzuki melihat jam di tangan. jam menunjukkan 9.15 pagi.



marzuki mencari kad jemputan perkahwinan dan melihat atucara majlis.



"fine. bersanding pukul 12.30 tengahri! kejadah hape aku datang awal-awal ni?" marah marzuki kepada diri sendiri sambil menjerit OMG OMG!



p/s: serius jadik pengapit lambat kawen??

3 ulasan:

wann afzan berkata...

tu la...jd pengapit xnk ajak kitorang..kan dah salah time..

mikhaelahmad berkata...

nak kawen awal jadi cam cina tu ha.

Acid berkata...

wan
jadik pengapit perlu ajak ramai2 ke? paling byk pon 2 org je kot jadik pengapit.

mikhael
cilake. xnak gua jadik cam cina tuu.