Khamis, Jun 19

Sorry seems to be the hardest word part 2


You and I are in the same boat. well... yeayy!

Ahad, Mei 25

She is a Mr. Ree!

What would I do without your smart mouth?
Drawing me in and you kicking me out
You've got my head spinning, no, kidding, I can't pin you down
What's going on in that beautiful mind
I'm on your magical mystery ride
And I'm so dizzy, don't know what hit me, but I'll be alright



Ok. Fine. Fine! You got me John! cis.



Dah lame tak update blog, takde idea nak bubuh entri ape terus letak lirik lagu. Nampak tak permainan di situ? hahaha. peduli hape haku.

What would I do without your smart mouth? / Drawing me in / And you kicking me out / You’ve got my head spinning, no kidding, I can’t pin you down / What’s going on in that beautiful mind / I’m on your magical mystery ride / And I’m so dizzy, don’t know what hit me, but I’ll be all right.

Read More: John Legend, 'All of Me' - Song Meaning | http://popcrush.com/john-legend-all-of-me-song-meaning/?trackback=tsmclip

Rabu, Februari 12

Bertapa

Masuk hari ni. dah genap 66 hari aku bertapa. Gosh! ade lagi sebulan. Hang Tuah pun belum tentu bertapa macam aku ni.



Power. power..

Sabtu, Disember 14

Deep




hepi besdey.

Sabtu, November 30

Gila

There's a fine line between love and insanity.



Yerp. Aku rasa macam setuju je dengan ayat kat atas tu. kenapa? sebab, bila aku pikir balik ape yang aku buat untuk meraih cinta (pergh! meraih konon..) dulu..macam kurang cerdik.



Kenapa kurang cerdik?



Itu kita kena kembali ke 10 tahun dulu. punyala kurang cerdiknya aku dulu. disebabkan suka kat sorang pompuan ni. aku sanggup kol dia tiap malam. kol bukan cakap apa pun. just nak dengar suara je. Tah hapenye best suara dia pun aku tak tau.



Nampak tak kekurang cerdikan disitu?



Jadi. apekah cinta itu gila? Hmm. entah. terpulanglah kepada diri masing-masing mentafsirkannya. biar cinta itu gila, jangan korang yang gila sebab cinta sudeyh.

Khamis, November 28

Random #4

Maafkanlah kesalahan orang-orang yang melakukan kesalahan, nescaya Allah akan melindungi kamu dari takdir yang buruk.




Selasa, November 19

Mim ya mim fa ya.

Orang cakap, kalau kita mimpikan seseorang tu maksudnya orang tu tengah rindu dekat kita.



like . wut?



aku rase kalau dah selalu sangat mimpi orang yang sama, rasanya macam tak kena je kalo dia rindu kat aku. Benci? yes, dia benci aku. yeay!


 
homai. homai. what a stupid dream. scumbag brain!

Khamis, November 14

Flashback #1

Dulu, ade orang pernah cakap kat aku yang dia tak suka drive malam. Aku tanyelah kenape? dia cakap drive malam silau. tambah-tambah kalau yang folo belakang kereta Myvi. 



ye ke?



Ok, betul. sekarang ni aku dah rase menyampah drive malam. Tambah-tambah lagi kereta Myvi yang dok folo belakang aku tanpa henti. Kalau aku dah bawak slow tu potong la woi! takkan tu pon aku nak ajar?

Isnin, November 4

Momen-momen temuduga yang awkward

"so, incik acid. boleh saya tanye satu soalan? saya harap incik tidak keberatan menjawabnye"


"oh. silakan"


"jika incik diterima di syarikat kami, dalam masa berapa bulan incik plan nak kawen?"


"HAH??"


"takkan belajar sampai 7 tahun kat johor tu takde yang sangkut kot...mustahil lah"


". . . . . ."



Khamis, September 5

Malas 3.0






Khamis, Jun 20

Habis

ok. hari ni barulah aku dapat rasa udara kebebasan. ye! bebas dari memikirkan thesis yang nak kena submit ujung minggu ni



Alhamdulillah.



sujud syukur aku bila supervisa aku tak suruh tukar lagi ape yang aku dah edit dan menerima dengan hati yang terbuka luas.dan seperti beberapa tahun lepas. aku dilanda sindrom yang sama. 



sindrom tak tahu halatuju selepas grad.



nak kerja ke nak sambung? ade tak universiti yang offer sambung pengajian tanpa exam/viva atau apa-apa yang seangkatan dengannya? just attend class, coursework and boom! this is your certificate.



kalau ada. memang aku sambung..

Isnin, Jun 10

Senang

sebenarnye. momen-momen awkward itu adalah bilamana soklan final terlampau senang mengalahkan soklan test. 
dah la senang, true-false punya format pulak tu.
kenapa lah takde 10 lecturer macam ni sepanjang pembelajaran aku. kan senang sikit.

Selasa, Jun 4

Bizi bizi bizi

kehidupan sebagai seorang pelajar ni memang bizi. ye. bizi mengalahkan perdana menteri.



ah!



esok nak kene submit full draft, lusa ada paper. dan lusa juga kawan baik aku kawen. nampaknya terpaksalah aku skip kenduri beliau.



kepada ahmad bukhari jika beliau baca entri ini. selamat pengantin baru, kenang daku dalam nasik minyak mu...



ok, layan men fifa kejak..

Isnin, April 15

Konspirasi

aku rase sejak akhir-akhir ni aku terlampau paranoid dengan teori konspirasi. sampai aku rase orang yang lukis kek dengan tiga batang lilin masa besday aku adelah konspirasi terancang!



ok. ade sape-sape boleh suggest nak makan ubat hape untuk hilangkan paranoid ni? makan paracetamol ok?

Selasa, Mac 26

Macho

dua, tiga hari yang lepas. junior aku (secara teknikalnya junior lah, tapi secara vokasionalnya umor kami sama je...ntah-ntah aku lagi muda) telah menulis sebiji entri khas untuk aku. rujuk sini.



jadi aku mengambil keputusan untuk membalas entri beliau.



disebabkan aku tak reti melukis. aku rasa adalah lebih baik aku taip sahaja. tips yang akan aku terangkan ni diberi nama MMS! jadi ini adelah penerangan tips mengorat secara macho aku, wahai anakanda deaday ku!



satu.... mata



mengorat secara macho adelah cukup dengan menggunakan renungan. ya! renungan yang tajam lagi berkaliber boleh  mencairkan hati gadis-gadis diluar sana. tapi harus di ingat, renungan berkaliber ni memang susah nak buat. terlebih tenung orang akan anggap ngko serial killer, serial raper atau mungkin serial number. jadi hanya yang berbakat sahaja memilikinya . contohnya, ehemm...macam aku.



dua....mulut


ini adelah tahap kedua dimana senyuman memainkan peranan yang penting. senyuman yang sumbang boleh menyebabkan gadis yang tertarik dengan renungan mata tadi hilang selera, mood atau mungkin pengsan. senyuman yang macho adelah lahir dari hati yang ikhlas lagi suci untuk mengorat. aksesori seperti lesung pipit juga boleh menambah 'umpphh' senyuman tadi. contohnya macam..eh? aku lagi? takde orang lain ke?



tiga....sabar.



kalau dua tahap tadi telah berjaya men'grab' hati gadis tersebut. jangan gelojoh! istighfar dan mengucap banyak-banyak. buat cool sehingga gadis tadi tak keruan. kemudian berlalu pergi dengan macho. bila dah yakin hilang dari pandangan gadis tersebut, berlari balik ke bilik dan buat solat hajat agar terserempak dengan gadis itu lagi.



so. kalo nasib baik terjumpa balik dengan gadis tadi. boleh la start mengayat dengan menggunakan tahap ke-kreatifan masing-masing. kalo tak jumpa, anggap je la jodoh takde dan berusaha mencari market lain.



nampak tak day?? macho kan?? kan?? kahkahkah

Rabu, Mac 20

Surat

10 tahun dulu...aku pernah menulis sepucuk surat untuk seorang gadis. surat apa? itu tidak perlu aku cerita panjang lebar. cukup sekadar aku katakan surat itu adalah surat cinta.



tapi..bagi aku itu adalah surat risik.



mengapa risik? adekah aku ingin merisik khabar? merisik kerisik? entah. aku pun tidak ingat ape yang aku tulis dalam surat tu. yang aku ingat. aku cuma beri gadis tersebut dua pilihan. pilihan apekah itu?



pilihan pertama. sekiranya beliau bersetuju. cukup sekadar me'reply' kembali surat aku tu. tidak kesah sama ada menggunakan tulisan tangan, email, sms, telegram, mahupon isyarat asap. pilihan kedua. jika beliau tidak bersetuju. abaikan saja surat yang aku bagi tu. dan anggap macam aku tak pernah bagi surat tu.



jadi, apekah pilihan yang dibuat oleh gadis tersebut?



beliau reply! ya! beliau reply sebulan kemudian!! (ok. mungkin kurang sebulan..yang pasti ia mengambil masa yang lama)..dan seperti surat yang aku tulis..aku tidak mengingati apa yang dikirimkannya. cuma yang dapat aku ingat adelah..



memang aku ade menyimpan perasaan dekat kau, tapi..sori..kau terlambat. dah ada orang lebih dulu dari kau...



dan sejak dari hari itu. aku tak pernah terlewat menghantar kerja rumah yang diberikan cikgu sekolah.



p/s: selamat pengantin baru kepada orang yang satu ketika dahulu berjaya menarik hatiku. ku doakan kau bahagia hingga ke akhir hayat di samping suami tercinta. aminn.

Isnin, Mac 18

Otak

otak aku ni memang tak makan saman. benda dah lepas still jugak nak ingat. tak boleh ke kau lupakan benda yang aku tak nak? degil macm batu!



batu punya otak.















suka la tu. eee. kepala hotak la.

Sabtu, Mac 16

Random #3

Your dark side

 
Immature, detached, inflexible



k. fine!

Rabu, Mac 6

Tua

berikut merupakan tanda-tanda yang membuatkan aku rase seperti orang tua.



1. topik yang dibualkan oleh rakan sebaya adelah masalah negara, isu politik, isu semasa dan bermacam-macam lagi isu orang tua. hatta, berjumpa di bilik air kolej pon berbincang pasal politik.



2. menerima panggilan "pak cik" oleh seorang gadis ketika berada di kaunter bayaran kedai makan.



3. ditertawakan ketika sedang menonton rancangan anime, membaca komik dan bermain permainan komputer.



tapi aku rase..paling memberi impak adelah no.2! woi aku muda lagi laaaa!

Selasa, Mac 5

Go home barney, you're drunk

what if this whole thing it isn't the story how we both made a mistake and ruined our relationship, what if it's actually the story how we got back together..